Kingo Cup

Kingo Cup er en uge med sportsturneringer for børn og unge i alderen 8-18 år, som Kingos Kirke har afholdt hver sommer siden 1996 i samarbejde med forskellige lokale samarbejdspartnere.

Den ligger hvert år i den første uge i skolernes sommerferie og bliver afviklet på Nørrebro.

Turneringen rummer typisk fodbold-, hockey- og høvdingebold-turneringer og er opdelt i forskellige aldersgrupper for de 8- til 18-årige. Den afsluttes med præmieoverrækkelse i kirkehaven ved Kingos Kirke.

For mere info skriv da til Camilla Alegre, karrésekretær i Kingos Kirke, på cva@km.dk. Du kan også følge Kingo Cup på Facebook. Denne side er dog kun aktiv ifm. afviklingen af selve cup'en.

Kingo Cup 2023

I 2023 blev Kingo Cup afviklet i uge 26 fra mandag den 26. juni til torsdag den 29. juni og afsluttedes med en præmieoverrækkelse om torsdagen i kirkehaven.

Kingo Cup blev arrangeret i samarbejde med Ungecenter Ydre Nørrebro, Den bemandede legeplads i Mimersparken, Idrætsprojektet og Korsgadehallen.

Kingo Cup er desuden støttet af Nørrebro Lokaludvalg.