Bibelsk sjælesorg

Fortiden, familierelationer, ufred, afhængighed, kaos, død, adskillelse og meget andet kan give sår på sjælen. Men hvordan kan vi leve med de sår og måske hele dem med hjælp fra Gud og Bibelen?

I forløbet Bibelsk sjælesorg kommer vi med udgangspunkt i Bibelen ind på spørgsmål, som: Hvis Gud elsker os, hvorfor lider vi så? Hvordan kan traumer bearbejdes? Hvordan genfinder vi håbet? Hvordan kan vi overlade det til Gud, som vi ikke kan bære alene? Og hvad med tilgivelsen?

Forløbet vil rumme oplæg, samtaler og gruppearbejde, og alle vil have mulighed for at komme til orde og stille spørgsmål. Bibelsk sjælesorg er dog ikke en decideret sorggruppe, men vi vil gå til Bibelen som en værkstøjkasse i mødet med sorgen.

Herren er nær ved dem, hvis hjerte er knust,
han frelser dem, hvis ånd er sønderbrudt.

Salme 34,19

Praktisk information

Forløbet starter tirsdag den 24. september og løber i alt over 8 tirsdage kl. 17.00-19.00 og foregår i Ly – Kingos Kirke på Jagtvej nr. 127 i stuen.

Datoerne for hele forløbet er 24/9, 1/10, 8/10, 22/10, 29/10, 5/11, 12/11 og 19/11. Når man tilmelder sig, skal man helst vide at man kan deltage alle gangene. Hvis du ved, at der er gange du ikke kan deltage, må du meget gerne skrive det i kommentarfeltet i tilmeldingsformularen, så vi kan tage højde for det i planlægningen.

Forløbet koster 200 kroner, som dækker faglige materialer samt mad og drikke. Man vil hver gang blive budt på en sandwich eller lignende ved ankomst, så alle er tanket op til det forestående arbejde. Medbring gerne din egen bibel.

Gruppen ledes af karrésekretær Camilla Alegre og sognepræst Anders Graversen, og hvis du vil høre mere om forløbet, er du velkommen til at kontakte Anders på ang@km.dk eller på tlf. 6127 3022.

Vær opmærksom på at der er begrænsede pladser på holdet.

Tilmeld dig Bibelsk sjælesorg

Bibelsk sjælesorg kalender