Kingo-koret

Kingokoret er et kor for voksne i alle aldre med sangglæde, som den vigtigste fællesnævner. Du er velkommen, uanset om du er en erfaren korsanger eller aldrig har sunget i kor før.

Vi synger klassisk kor- og kirkemusik fra ind- og udland og efterstræber at synge til to gudstjenester og to koncerter om året.

Vi øver hver tirsdag i Store sal i Kingos Kirke fra kl. 17.00-19.00 fra september til december og igen fra februar til juni. Koret holder ferie i uge 42, uge 7 og uge 16.

I Kingokoret lægger vi vægt på et stærkt fællesskab med kage, kaffe og the i pauserne.

Koret ledes af Zakarias Daescu, der er 2. organist og korleder i Kingos Kirke, som kan kontaktes for mere info på ZAD@km.dk / 4095 5748.

Zakarias Daescu er uddannet Almen Musiklærer (AM) fra Det Kgl. Danske Musikkonservatorium med speciale i sang, sangpædagogik og korledelse. Derudover er han uddannet organist (KMOK) fra Sjællands Kirkemusikskole. Zakarias har efterfølgende studeret sang og orgel i Paris.

Koret er gratis og uden optagelsesprøve, og du kan starte når som helst i en sæson. Du er velkommen til at komme forbi og prøve koret af, men du må meget gerne tilmelde dig inden du kommer første gang.

Efterårssæsonen starter tirsdag den 3. september.

Tilmeld dig Kingo-koret

Kingo-koret kalender